מכתבי תודה מסטודנטים/יות

" מברכת את המרצים הנכבדים הנ"ל על דרך הוראה מקצועית, מעניינת ומרתקת, מדויקת ועניינית".

עם תום הסמסטר ברצוני לשבח את דרך ההוראה של המרצים אצלם למדתי במסגרת לימודי יסוד ביהדות לתואר שני: ד"ר בועז שפיגל ( סמסטר א+ב) בקורסים:  מראש השנה ועד פורים מליל הסדר עד ליל שבועות.  ד"ר אייל ברוך ( סמסטר ב)  בקורס: ימי בית שני; ד"ר רבין שושטרי ( סמסטר ב)  בקורס: נישואים אזרחיים;  מברכת את המרצים הנכבדים הנ"ל על דרך הוראה מקצועית, מעניינת ומרתקת, מדויקת ועניינית על סבלנות ונכונות  כלפי שאלות הסטודנטים במהלך השיעור ולאחריו. נהניתי ללמוד אצלם את 4 נק"ז שאני מחויבת בהם. כן ירבו מרצים כאלו.

(יוני 2021, סטודנטית לתואר שני)

"רציתי להודות לך על שנה מופלאה... צורת הלימוד הזו ודרך הלמידה שבה לימדת אותנו הפכה את הלמידה שלי לעוצמתית יותר ומהנה הרבה יותר מכפי שיכולתי לתאר!"

רציתי להודות לך על שנה מופלאה.

בחרתי בקורס סוגיות בפרשות השבוע בגלל שבעבר למדתי בבית ספר דתי וזכרתי את אהבה הגדולה שהייתה לי אז לימי שישי שהיו מספרים לנו את פרשת השבוע בבית הספר.

אך זה לא היה קורס זו הייתה סדנה! וההפתעה הייתה מדהימה!

לא האמנתי שבאוניברסיטה תינתן לסטודנטים האפשרות להביע את מחשבותיהם/ דעותיהם בכל שיעור מחדש, בדרך כלל המרצה רץ עם החומר...

צורת הלימוד הזו ודרך הלמידה שבא לימדת אותנו הפכה את הלמידה שלי לעוצמתית יותר ומהנאה הרבה יותר מכפי שיכולתי לתאר! 

תודה על כך שנתת לנו לפרוח בשיעורים.

תודה על כך שהיה לך חשוב להתעניין בשלומנו.

תודה על כך שבכל שבוע סגרת לנו את שבוע הלימודים עם טעם של עוד.

תודה על כך שפתחת את החשיבה שלנו לתחומים שלא חשבנו שנגיע אליהם.

תודה על כך שהאמנת שכל אחד יכול למצוא בעיה/ פתרון בכל סוגיה.

תודה על ההקשבה והסובלנות לאורך כל השנה.

 הסדנה הזו לא הייתה עבורי עוד סתם סדנה/ קורס.

המרצה השקיע בנו בכל שיעור, האהבה שלו לנושא והידע הרחב שלו גרמו לנו לחכות בציפייה כל פעם מחדש. הוא ידע לסחוף אותנו בכל שיעור ולא נתן לזום או למרחק ואפילו לטכנולוגיה לעצור בידו נהפוך הוא המרצה השתמש בה בחוכמה! 

תודה רבה על ההזדמנות 

לחוות חוויה בלתי נשכחת 

בעזרת ה׳ שהיא תחזור ותהיה כזו בכל שנה

(יוני 21, סטודנטית לתואר ראשון, קורס "סוגיות בפרשת השבוע", ד"ר יוסף פריאל)

"בפועל,  לימוד החובה נהפך לחוויה של לימוד לשמה ובעיני זה דבר גדול כאשת חינוך, כסטודנטית וכחוקרת!"

עם סיום שנת לימודים שונה ומאתגרת אני מרגישה שחשוב ואף חובה לציין את החוויות המעצימות ומשמעותיות שהיו השנה.

עם סיום הקורס 'עיונים בספר במדבר-תלונות, תלאות ותקוות.' רציתי להביע בפניכן את תרומתו הרבה עבורי. בתחילת הלימודים תהיתי עד כמה קורס סנכרוני יכול להיות משמעותי אך לאורך השנה השתתפתי ולמדתי בעניין רב בקורס זה שבוע אחר שבוע, למדתי דברים חדשים ובעיקר אימצתי שרירי חשיבה בצורה יצירתית ומפרה.

לדעתי ד"ר יוסף פריאל מעביר את הקורס בשיטה שהיא רלוונטית למגוון רחב של סטודנטים היות והקורס מוגש באופן ספירלי כשברובד הראשון לומדים את פשט הדברים לשם ידע בסיסי ובכך יש יישור קו בין הבקיאים בספר במדבר לבין אלו שפחות ואף כלל לא, במקביל, ברובד השני נעשה חיבור בין הסיפורים השונים כך שנוצר קו רעיוני, וברובד הבא אנו נחשפים לרעיונות המעוררים אצלינו מחשבה לצד החיבור של הרעיונות.

בפועל,  לימוד החובה נהפך לחוויה של לימוד לשמה ובעיני זה דבר גדול כאשת חינוך, כסטודנטית וכחוקרת!

(יוני 2021, דוקטורנטית לחינוך, קורס "עיונים בספר במדבר-תלונות, תלאות ותקוות",  ד"ר יוסף פריאל ).

"כולנו הרגשנו כמה חשוב למרצה שנבין ונאהב את הקורס, שנמצא את העניין בחומר הלימוד ושנתחבר לחומר גם מבחינה רגשית ולא נהיה מנותקים."

אנחנו סטודנטים מהקורס "ספרי ירמיהו ויחזקאל: חברה, דת ופוליטיקה במאה הששית לפני הספירה" שמועבר על ידי ד"ר יוסף פריאל, שנה"ל התשפ"א, רוצים לציין את התרשמותנו החיובית מהקורס ומהמרצה. ד"ר יוסף פריאל העביר לנו את הקורס בצורה מאוד חווייתית ונעימה, עם מצגות, סרטונים, הסברים, מפות, הדגמות ועוד. בכל שיעור המרצה בדק שכולם איתו בחומר ומבינים והשתדל מאוד לערב ולשתף את כל הסטודנטים בדיון ולגרום לכל אחד להרגיש חשוב ותורם לשיעור. זאת על אף שהקורס התנהל השנה בזום (בגלל הקורונה) ולמרות האתגר שזה העלה למרצה ולנו באפשרויות ההשתתפות בשיעור. כולנו הרגשנו כמה חשוב למרצה שנבין ונאהב את הקורס, שנמצא את העניין בחומר הלימוד ושנתחבר לחומר גם מבחינה רגשית ולא נהיה מנותקים. למרות שהחומר של הקורס אמור להיות מבאס (חורבן, חורבן, חורבן), באמת נהננו ללמוד עם ד"ר יוסף פריאל ומצאנו עניין רב בשיעורים. בנוסף, למרות הריחוק בין הסטודנטים שנכפה עלינו מכיוון שהקורס הועבר בזום, המרצה ניסה ליצור אווירה חברתית נעימה בין חברי הקורס, זכר שמות ופרטים על אנשים וגרם לאווירה אישית בכל זאת. [יוני 21, סטודנטים בקורס "ספרי ירמיהו ויחזקאל: חברה, דת ופוליטיקה במאה הששית לפני הספירה", ד"ר יוסף פריאל]

"ר יוסף פריאל ידע להנגיש את השיעור שלו בצורה נהדרת, עודד להשתתפות ולהבעת דעה. כל כך לא מובן מאליו"

השנה למדתי את הקורס 'נשים במקרא: אופי, יופי ודופי' ואני חייבת להחמיא לד"ר יוסף פריאל על הדרך שבה הוא מעביר את השיעור. בתור סטודנטית לשנה א' שהגיעה לאוניברסיטה מפוחדת מאוד וחסרת כל ידע על המוסד האקדמי, ד"ר יוסף פריאל ידע להנגיש את השיעור שלו בצורה נהדרת, עודד להשתתפות ולהבעת דעה. כל כך לא מובן מאליו אחד המרצים הטובים שיצא לי ללמוד מהם השנה. מעודד למידה וחשיבה מחוץ לקופסא. ללא ספק ארשם לקורס שלו גם בשנים הבאות בתואר. היה לי חשוב להעביר זאת הלאה, כי הוא בהחלט ראוי להערכה. תודה רבה על שנה נפלאה. [ יוני 21, סטודנטית לתואר ראשון, קורס "נשים במקרא: אופי, יופי ודופי", ד"ר יוסף פריאל]

" כולנו מסכימים פה אחד שהשיעורים מועברים בצורה מרתקת, מהנה, מעשירה ומלמדת."

לקראת סוף הסמסטר, אנחנו, הסטודנטים בקורס "סדנה: עיונים פילוסופיים במסכת אבות", מעוניינים להביע את הערכתנו הרבה למרצה, דרור ארליך, שהשקעתו ניכרת מעל ומעבר. 

כולנו מסכימים פה אחד שהשיעורים מועברים בצורה מרתקת, מהנה, מעשירה ומלמדת. דרור גורם לחוויית לימודי הקורס להיות מיוחדת ומשמעותית עבור כולנו, החל מההכנות לשיעור, דרך העברתו וכלה בדיונים המרתקים ובמתן מקום ומענה לתגובותינו. ניכר כי למרצה אכפת מתלמידיו והוא עושה רבות כדי להיענות לצרכינו ולדאוג לשלומנו. מדובר באדם מיוחד, טוב לב, מלמד ומעשיר; וכן במרצה מקצועי, אכפתי ואדיב[יוני 2021, סטודנטים בקורס "סדנה: עיונים פילוסופיים במסכת אבות,תשפ"א" , ד"ר דרור ארליך]

"ד"ר שפיגל הצליח במקצועיות רבה ובהומור לעורר לחיים את החומר הנלמד ... כמו כן, הצליח באופן מעורר התפעלות למצוא נקודות השקה בין הסיפורים ההיסטוריים לאירועים אקטואליים ...."

בשנת תש"פ (2020) למדתי 2 קורסים בהנחייתו של המרצה בחסד ד"ר בועז שפיגל:

  1. עולם האגדה סיפורים משלים ומסרים.
  2. מלאכים וגיבורי על בספרות התלמוד.

יש לציין שד"ר שפיגל הצליח במקצועיות רבה ובהומור לעורר לחיים את החומר הנלמד בקורסים אלו. כמו כן, הצליח באופן מעורר התפעלות למצוא נקודות השקה בין הסיפורים ההיסטוריים לאירועים אקטואליים וכל זאת תוך שימוש בהומור; אינטונאציה וציניות ייחודיים לו. עקב משבר הקורונה  הקורס מלאכים וגיבורי על עבר מסדנה לסדנה מקוונת בזום. גם במצב בלתי אפשרי זה, ד"ר שפיגל הצליח באופן מעורר הערצה ללמד את תכני הקורס באופן מלא ואף  לאפשר דיאלוג :חי; ביקורתי; מעניין; נוקב ובועט. בנוסף; יש לציין שהמבחנים תאמו את רמת ההוראה מצד אחד ודרשו למידה והכנה אולם מצד שני היו הוגנים. ד"ר שפיגל אף  הגדיל לעשות והסכים להתחשב במטלת הסיום ולאפשר הקלות מסוימות מבלי לפגוע בטוהר האקדמי ובהתאם לתקנות האוניברסיטה. [יוני 2021 , סטודנט לתואר שלישי, קורסים: "עולם האגדה סיפורים משלים ומסרים"; "מלאכים וגיבורי על בספרות התלמוד", ד"ר בעז שפיגל]

"אמנם אני מגיעה מבית ספר דתי, אבל נהניתי מכל דקה של הקורס שלך. נפתחו בפניי פירושים חדשים על סיפורים מוכרים, שלמדתי אותם בבית ספר לעתים בצורה חד-גונית ואילו הקורס שלך הצליח להפיח חיים חדשים בסיפורים אלו."

ארצה להודות לך על קורס מפרה, מלמד ופותח אפשרות חשיבה וצורת הסתכלות אחרות על סיפורים שמוכרים לכולנו עוד מילדות.
אמנם אני מגיעה מבית ספר דתי, אבל נהניתי מכל דקה של הקורס שלך. נפתחו בפניי פירושים חדשים על סיפורים מוכרים, שלמדתי אותם בבית ספר לעתים בצורה חד-גונית ואילו הקורס שלך הצליח להפיח חיים חדשים בסיפורים אלו.
ללא ספק הקורס שלך הצליח להשפיע לי גם על החיים האישיים ועל כך אני מודה לך מאוד!
בפן הטכני ארצה לומר שדרך הלימוד המושקעת והמיוחדת שמועברת בקורס קמפוס, עם שחקנים מדהימים, הסברים מעולים ושאלות חזרה- הייתה מאוד נעימה לסטודנטים והעבירה את החומר היטב. תודה רבה על קורס נהדר!
[מרץ 2021, סטודנטית ת. ראשון שנה א' לימודי מידע, קורס "עולם האגדה -סיפורים, משלים ומסרים", ד"ר ארנון עצמון]

"לימדת אותי איך כדאי (ואף רצוי) להסתכל על הפנימיות של האדם ועל עולם התוכן והערכים שהוא מביא עמו; על אף שלפעמים כלפי חוץ אני לא אראה שום קשר שיכול להתקיים ביני לבינו."

ארצה להודות לך על קורס מפרה, מלמד ופותח אפשרות חשיבה וצורת הסתכלות אחרת על השונה ממך. לימדת אותי איך כדאי (ואף רצוי) להסתכל על הפנימיות של האדם ועל עולם התוכן והערכים שהוא מביא עמו; על אף שלפעמים כלפי חוץ אני לא אראה שום קשר שיכול להתקיים ביני לבינו.
בנוסף, לימדת אותי גם על העבר שלי והזכרת לי זיכרונות טובים מסבא שלי- ועל כך אני מודה לך מאוד.
בפן הטכני ארצה לומר שדרך הלימוד -הרצאה בשילוב מצגות, עבודות אישיות ולעיתים בקבוצות- הייתה מאוד נעימה לסטודנטים ומעבירה את החומר היטב. תודה רבה על קורס נהדר!
[מרץ 2021, סטודנטית ת. ראשון שנה א' לימודי מידע, קורס "סדנה בחוויה חסידית-בין סיפור לניגון", ד"ר זאב קיציס]

''לאור סיום הקורס רציתי להגיד תודה. באמת על הכל, על הקורס שבאמת היה שבירת שגרה וכיף באמצע היום ''

לאור סיום הקורס רציתי להגיד תודה. באמת על הכל, על הקורס שבאמת היה שבירת שגרה וכיף באמצע היום. על התוכן בדגש על המשמעות של שירים שאני כל כך אוהב והקישור לסיפורי התנ"ך שהועברו על ידי המרצה דר' יוסף פריאל בצורה מעניינת. גם הלמידה למבחן הייתה איזה סגירת מעגל כזו לקורס. פתאום ראיתי את התמונה הגדולה.
[27.2.21 סטודנט ת. ראשון בעבודה סוציאלית,  "קורס מוסיקלי: השתקפות סיפורי התורה בזמר העברי", ד"ר יוסף פריאל]

"...חשוב לי ממש להגיד לך שאני מעריכה שהבעת דעה מקצועית ולא מטיפה...כמה כיף לשמוע דברים שמתבססים על מחקרים וחקירה של הכתוב ואת כל הצדדים של המחקר"

ליאור הקורס שלך מדהים. חשוב לי ממש להגיד לך שאני מעריכה שהבעת דעה מקצועית ולא מטיפה. כמה כיף לשמוע דברים שמתבססים על מחקרים וחקירה של הכתוב ואת כל הצדדים של המחקר. בהחלט לוקחת איתי את הדברים האלה הלאה, יוצאת מפה אני חושבת בנאדם יותר אינטיליגנטי שיודעת לחשוב גם ואני אמליץ לכולם על הקורס הזה ועלייך כמובן. תודה רבה על הכל"
[פברואר 21, סטודנטית ת. ראשון הנדסת חשמל, קורס ""מיניות ומגדר במיסטיקה היהודית", ד"ר ליאור זקס-שמואלי]

"...רציתי להודות לך שוב על קורס נפלא. אני חושבת שמה שלמדתי כאן ילווה אותי"

[פברואר 21, סטודנטית ת. שני ספרות אנגלית, קורס "מיניות ומגדר במיסטיקה היהודית", ד"ר ליאור זקס-שמואלי]

"חומר הלימוד היה מעניין ומעשיר ודרך הלימוד שלך הייתה כיפית..."

זה הקורס האחרון שלי בתואר ופשוט המתקת לי את הסיום. חומר הלימוד היה מעניין ומעשיר ודרך הלימוד שלך הייתה כפית, מסודרת, ומושקעת בטרוף. הייה פשוט תענוג. תודה רבה על הכל.
[פברואר 21, סטודנטית ת. שני משפטים, קורס "מיניות ומגדר במיסטיקה היהודית", ד"ר ליאור זקס-שמואלי]

"יישר כוח למרצה שמחייך במהלך כל השיעור וגורם לכולם לחייך בחזרה!"

רציתי לכתוב מספר מילות תודה ופרגון למרצה ד"ר יוסף פריאל, אשר גרם לקורס מקוון להיות חוויתי ביותר, ועבורי באופן אישי- סיפק נקודת אור ושלווה במהלך השבוע העמוס במתמטיקה ומקצועות אחרים.
אני יודעת שהקורס הושק השנה, וחבל מאוד שלא התקיים לפני!
יישר כוח למרצה שמחייך במהלך כל השיעור וגורם לכולם לחייך בחזרה!
[21.2.21 סטודנטית ת. ראשון שנה א' במסלול ביולוגיה חישובית,"קורס מוסיקלי: פזמונאי ישראל כותבים תנ"ך", ד"ר יוסף פריאל]

"מאוד נהניתי בקורס שלו, החומר מעניין ומועבר בצורה שבאמת רוצים ללמוד ולהקשיב, ולא רק על מנת להיכנס ולעשות "וי" בנוכחות"

רציתי לשתף בחוויה שהייתה לי השנה בקורס של ד"ר פריאל יוסף "קורס מוסיקלי: פזמונאי ישראל כותבים תנ"ך: מנעמי שמר עד דני סנדרסון". 
מאוד נהניתי בקורס שלו, החומר מעניין ומועבר בצורה שבאמת רוצים ללמוד ולהקשיב, ולא רק על מנת להיכנס ולעשות "וי" בנוכחות. רואים שהייתה השקעה ניכרת בהכנת מצגות, ועם כל הקשיים הטכניים של הזום ד"ר פריאל עשה מאמץ על מנת שלא יפגע בשיעור או בלמידה. בנוסף, ארצה גם לציין לטובה את היחס עצמו, ד"ר פריאל תמיד היה קשוב אלינו, ותמיד שאל את דעתנו ושיתף אותנו בשיעור, הייתה לי תמיד הרגשה שאם אני נתקלת בקושי יש לי למי לפנות, ואני תמיד אקבל עזרה ומענה.  אני מקווה מאוד שאצליח להיכנס לקורס גם בשנה הבאה,בתור מישהי שמאוד אוהבת מוזיקה בכללי, ומוזיקה של פעם בפרט, אני מרגישה שזכיתי. [21.2.21 סטודנטית ת. ראשון, שנה א' לתקשורת, סוציולוגיה ואנתרופולוגיה, "קורס מוסיקלי: פזמונאי ישראל כותבים תנ"ך: מנעמי שמר עד דני סנדרסון," ד"ר פריאל יוסף]   

"הרבה זמן לא נתקלתי במרצה כל כך סבלני. בנוסף כל החומר מסודר ומאורגן במודל בצורה כל כך ברורה ומסודרת"

ברצוני לשבח את המרצה על מקצועיותו והאכפתיות בתקופה זאת. הקורס מונה מספר רב של משתתפים, ובכל זום שהתקיים הוא ענה על כל השאלות שיש גם אם הן חוזרות על עצמן אלפי פעמים וגם אם הזום נמשך יותר מהמצופה (מבחינתנו זה לא מובן מאליו, ובהחלט לא קורה בכל הקורסים).    הרבה זמן לא נתקלתי במרצה כל כך סבלני. בנוסף כל החומר מסודר ומאורגן במודל בצורה כל כך ברורה ומסודרת, הכל ברור מהרגע הראשון. יתרה על כן המרצה באמת מתחשב בכל דבר, מנסה לבוא לטובת הסטודנטים ורק להקל עליהם, ובאמת זה לא ברור מאליו. דווקא כאשר אנחנו מרגישים שמעמיסים עלינו בקורסים אחרים בגלל כל המעבר ללמידה המקוונת, יצא לנו לשוחח על כך (כל הסטודנטים) שד"ר עמיחי הקל עלינו מאוד ואפילו לפנים משורת הדין ומעבר למצופה. אנו מאוד נהנים ללמוד את החומר בקורס הנ"ל, ושמחים שהכל מסודר ומאורגן, והמרצה מאוד מאוד סבלני וזמין לשאלות תמיד. מודים לו על כך מאוד!
[16.2.21, סטודנטית ת. ראשון, שנה ב' בניהול, קורס "חמש מגילות",  ד"ר עמיחי נחשון]

"הקורסים היו מרתקים והועברו בצורה מעמיקה ומעניינת ע"י פריאל. על כל אמן ושיר הוא ידע לתת רקע, הקשרים מעניינים ואנקדוטות, מה שהוסיף רובד נהדר לחוויה הכבר מצויינת של האזנה למוזיקה איכותית וניתוחה, בהקשרים מקראיים ותרבותיים כאחד."

לקחתי חלק הסמסטר בשני קורסים מוזיקליים של ד"ר יוסף פריאל. בעקבות החוויה המיוחדת מאוד הזאת, באופן כללי ובטח כאשר היא קורת כחלק מ"חובות" אקדמיות במסגרת האוניברסיטה, הרגשתי צורך להביע את הערכתי לפריאל גם בשיח ישיר עמו וגם מולכם, שכן הבנתי מחברי ללימודים משנים קודמות שלדבר יש ערך עבור המרצה, ובעיני בהחלט מגיע לו הפרגון והבעת ההערכה, אפילו מעבר לסקר רמת ההוראה הסטנדרטי.
הקורסים היו מרתקים והועברו בצורה מעמיקה ומעניינת ע"י פריאל. על כל אמן ושיר הוא ידע לתת רקע, הקשרים מעניינים ואנקדוטות, מה שהוסיף רובד נהדר לחוויה הכבר מצויינת של האזנה למוזיקה איכותית וניתוחה, בהקשרים מקראיים ותרבותיים כאחד. כן ירבו מרצים כמו פריאל וקורסים כקורסים שלו. [14.2.21, סטודנט ת.ראשון, פסיכולוגיה, קורסים מוסיקאליים "פזמונאי ישראל כותבים תנ"ך: מנעמי שמר עד דני סנדרסון" ו-"השתקפות סיפורי התורה בזמר העברי"]

" ...אמנם לא מדברת בקול אך חושבת, תוהה עם עצמי ומגיעה לתובנות "

המון תודה על סמסטר מעניין ומעשיר, שיעורים מרתקים ומעניינים. תודה על כל הערך המוסף שאתה מוסיף מעצמך לשיעורים-לא קיבלתי זאת בשום מקום אחר. רציתי להגיד שאולי אני פחות משתתפת בגלל שאני מאוד ביישנית, אבל חשוב לי להגיד לך שהדיונים מאוד מעניינים ואני לוקחת משהו מכל שיעור ושיעור ומבינה טוב את החומר, ואמנם לא מדברת בקול אך חושבת, תוהה עם עצמי ומגיעה לתובנות. [20.1.21 , סטודנטית ת. ראשון, קורס " סטיה נידוי ואחרות", ד"ר דן יפה]

"אני תמיד יוצאת עם השראה מהרצאותיך"

הייתי עכשיו בהרצאה שלך בנושא פסיכולוגיה יהודית במיטבה, הקריאה לשמוח, והרגשתי שאני חייבת להגיד לך שההרצאות שלך בעלות תוכן מדהים. הן באמת מלמדות את האדם שלצד החיים שמלאים במשימות ובעומס מדיי פעם, צריך להתרכז בטוב, להוקיר אותו ולהתרכז בו על מנת להיות שמחים באמת, מכל הלב. 
אתה באמת גורם לנו להתרכז בדברים הקטנים והטובים בחיינו, לדעת לשים לב לדברים שמשמחים אותנו, לא לוותר עליהם ולשים לב אליהם. אני תמיד יוצאת עם השראה מהרצאותיך. 
אז רציתי להגיד לך תודה על ההרצאות המעניינות, מלאות בתוכן כל כך טוב שצריך לשים לב אליו במהלך חיינו, ותודה רבה על ההשקעה! [30.12.20, סטודנטית ת.ראשון, קורס: "עולמות נפגשים: המדעים בעולמה של היהדות", ד"ר אברהם גוטליב]

 "שמחה שיצא לי להיות סטודנטית בכיתתך ולראות שאפשר גם אחרת- שקורס מתוקשב ובכלל, קורס מרחוק, יכול להיות מרתק, מקצועי ומעשיר."

זהו היה הקורס המתוקשב הטוב ביותר שהיה לי במהלך התואר וכעת, גם כשהתחלתי תואר שני באוניברסיטה המאופיין בלמידה מרחוק, אין משתווה לכך. החומר הלימודי היה כתוב בצורה מרתקת, רעיון הבחינות הקצובות בזמן הבטיח למידה רציפה והבונוסים לאורך הקורס בעקבות הבחנים שמרו על רמת מוטיבציה ועניין גבוהה. שמחה שיצא לי להיות סטודנטית בכיתתך ולראות שאפשר גם אחרת- שקורס מתוקשב ובכלל, קורס מרחוק, יכול להיות מרתק, מקצועי ומעשיר. 
[19.11.20, סטודנטית מסלול  משא"ן י"א, קורס "דמויות מקראיות", ד"ר אילת סג"ל]

"ההרצאה הייתה כל כך מרתקת ומעשירה, היא פתחה בפניי נקודות מבט משמעותיות"

הרגשתי צורך לשתף לאחר שצפיתי בהרצאה שעלתה למודל - יחידה 4, ראייה מהותית. 
ההרצאה הייתה כל כך מרתקת ומעשירה, היא פתחה בפניי נקודות מבט משמעותיות עם תחושה אמיתית שגרמה לי להעריך ולהוקיר את תפיסת היסוד של הבן איש חי. ההכרה בערך העצמי בשילוב שאיפה להתקדם ולצמוח ("לך לך") מהווים איזון כל כך חשוב במציאות היומיומית הדינמית והשואבת. 
מידתיות נכונה זו, היא המאפשרת לנו לצלוח את הדרך ולהיות בריאים ומאושרים יותר! מאמצת דרך זו תוך השתדלות לזכור גם ברגעים מורכבים את האור שנמצא בתוכי. תודה רבה על חיזוק תובנות קיימות ועל חדשות. תודה על היכולת להעביר את התכנים בגובה העיניים- יישר כח! [13.11.20 סטודנטית, קורס מתוקשב: "חכמי המזרח התיכון-מבט חיובי על נפש האדם", ד"ר חזי כהן]

"אמנם הקורס שלך לא היה קשור כלל למדעי המחשב, אבל הוא פשוט היה מסוג הקורסים שנתן נקודת מבט שונה ומרתקת על החיים!"

הסיבה שאני שולח לך מייל זה היא להודות לך מעומק ליבי. השיעור שלך היה השיעור הראשון שהיה לי בתואר שני. אני זוכר לפרטי פרטים את אותו יום ובמיוחד את החשש שהיה לי מהתואר. אבל אז את נכנסת עם האישיות הכובשת שלך, ופשוט הוקסמתי!
הרגשתי באותו יום שאני במקום הנכון ובתואר הנכון, וחיכיתי כל שבוע לשיעור שלך כדי להתרגש מחדש.
הקורס שלך נחקק לי גם אחרי 3 שנים בבר אילן, ולא היה קורס שהסב לי כל כך אושר!
אמנם הקורס שלך לא היה קשור כלל למדעי המחשב, אבל הוא פשוט היה מסוג הקורסים שנתן נקודת מבט שונה ומרתקת על החיים!
אני מודה לך על הזמן שהשקעת כדי ללמד אותנו על התנ״ך בצורה כל כך מודרנית ומרתקת. עד היום אני מספר ״אתנחתות״ לסטודנטים וחברים על דברים שסיפרת לנו.  אני מאחל לך הצלחה רבה בכל מעשה ידייך, ומאחל שסטודנטים רבים יזכו להנות מחוכמתך ואישיותך! [22.10.20 , סטודנט ת. שני מדעי המחשב, קורס "שמואל", ד"ר לאה הימלפרב]

"הסיפור שלי הוא לא רגיל ואין לי מספיק מילים לתאר כמה ההרצאות של ד"ר עמיחי כהן תורמות לנפש שלי"

אתחיל מזה שאני יהודיה אבל נולדתי וגדלתי במדינה שהדת היתה אסורה. גדלתי וחונכתי כאתאיסטית. לא הייתי מחוברת ליהדות חוץ מפעמיים בשנה שהיינו חוגגים  ראש השנה ופסח עם מצות שהיו עושים  בסתר באיזה מקום. 
אני חיה בישראל כבר למעלה מ 28 שנה אך רק בבר אילן התחלתי לגלות וללמוד על הדת, היהדות. אלה הקורסים שבהם אני מצליחה מאוד :) אבל הקורס שלך הוא הכי מעניין, אני אוהבת את הפילוסופיה שלך. אתה מעביר את הקורס בצורה מאוד מעניינת ומרתקת.
הרבה פעמים אני שומעת אותך תוהה האם בכלל מקשיבים לך, תהיה בטוח שכן מקשיבים. אני פשוט סטודנטית שקטה, לא תמיד מספיקה לסכם את הכל ואז אני שומעת את ההקלטות ומשלימה כי חשוב לי לא לפספס אף פרט. ואז אני מגיעה לעבודה ומספרת לכולם על מה למדנו בשישי. וכולם מחכים  לסיפורים שלי שהם שלך בעצם. שמחה שיצא לי ללמוד אצלך.   [14.9.20, סטודנטית בתכנית חץ, "קורס: מדרש האגדה של חז"ל", ד"ר עמיחי כהן]

" אקח זאת לחיי / למועדי וחגי ישראל"

מבקשת להודות על כל הידע שקיבלתי בקורס אקח זאת לחיי / למועדי וחגי ישראל
נשארתי עם טעם של עוד....אין לי ספק שכל שלמדתי יישאר בזיכרון וייושם במהלך החגים הקרובים ובכלל.
[4.9.20, סטודנטית, קורס:  "חגי ישראל-תלמוד הלכה ומנהג ", ד"ר דב הרמן]

"למרות שבאתי מרקע דתי והכרתי חלק מן הסיפורים והדילמות שהוצגו, בכל זאת תמיד גיליתי פרשנויות חדשות ומקוריות החל מקדומים ופרשני מקרא כרבינו גרשום, רש"י ועוד כהנה וכהנה וכלה "

ברצוני לציין לטובה את הקורס עיונים בספר במדבר שנמסר ע"י ד"ר יוסף פריאל. הקורס התנהל בפורמט מקוון כך שמטבעו קיים אתגר בחיבור הסטודנטים לחומר הנלמד. על אף זאת, המרצה בשיעוריו המרתקים והמגוונים  הצליח ליצור עניין ושיח רב בפורום המקוון, דבר שגרם גם  לי לעקוב יותר בעניין אחר החומר הנלמד ואף להגיב ולהשתתף מדי פעם בקשת הפרשנויות והניתוחים  שהתקיימו כתוצאה מהשתתפות ערה של סטודנטים רבים.  למרות שבאתי מרקע דתי והכרתי חלק מן הסיפורים והדילמות שהוצגו, בכל זאת תמיד גיליתי פרשנויות חדשות ומקוריות החל מקדומים ופרשני מקרא כרבינו גרשום, רש"י ועוד כהנה וכהנה וכלה  במיליניומים בני זמננו כהרב בן נון, חוקרי אקדמיה או פרשנות אישית. 
[26.8.20, סטודנט, ת. ראשון , קורס: "עיונים בספר במדבר",  ד"ר יוסף פריאל]

"זכיתי להרגיש באמת את מתיקות דברי התורה, להבין את משמעות הפסוק "דבש וחלב תחת לשונך", ואף לספר בעונג וגאווה רבה את מה שלמדתי בשיעוריו, מידי שבוע בשולחן השבת"

במשך כל שנות לימודיי במערכת החינוך הדתי לא זכיתי לפגוש רב, מורה או מחנכת שגרמו לי להתחבר ללימוד התנ"ך, המדרשים והפירושים ולהנות מהם, כמו שקרה לי אצל המרצה מביה"ס ללימודי יסוד ביהדות, שיעורים אלו העניקו לי הבנה עמוקה יותר משזכיתי לה באולפנה. אני שמחה שזכיתי להיות סטודנטית בשיעורים שלו. אני מאמינה שבזכותם למדתי לאהוב את לימוד התנ"ך, ומקווה שאזכה לחזור לכיתתו בלימודי הדוקטורט בעזרת ה' [ 12/08/20]

"למדתי הרבה מהקורס הזה, נהייתי יותר סקרנית והוא אפילו קירב אותי לדת איכשהו. משהו שם נגע בי"

אני סטודנטית צעירה ועולה חדשה שמסיימת את הלימודים שלי לתואר ראשון בבר-אילן. לפני שאני נפרדת מהמוסד, רציתי להגיד משהו על החוויה המיוחדת שלי בלימודי קורסי היהדות. האמת היא כששמעתי בהתחלה שעליי לקחת 7 קורסי יסוד, הייתי בהלם וזה נורא הציק לי. פחדתי שיהיה לי קשה עם השפה, שזה סתם יבזבז את זמני, ושאין טעם או צורך לזה כיוון שגדלתי במסגרת מאוד דתית. מבחינתי, (אז) כבר היה לי את הבסיס וכל מה שצריך לדעת על יהדות. [ 22/06/18]  

interesting new things from multiple perspectives that allowed me to think deeply and even analyze earlier teachings. 

Many of the professors are astounding, highly intelligent and know how to properly lecture and educate. To name a few- Dr. Shpigel Boaz, Dr. Jeffrey Wolf, and Dr. Yonatan Feintuch.

אבל במיוחד רציתי להודות להרב יוסף פריאל שלימד אותי השנה. למרות שישבתי הכי מאחורה בכיתה ולא דיברתי אפילו פעם אחת במשך השנה, נהניתי מכל רגע. החוויה בכיתה היתה אחרת וצורת הלמידה עם שילוב אלמנטים מצחיקים ורציניים, צורת הדיבור והטונים, משך את כל תשומת ליבי. מה שיותר חשוב, עקב אירועי חיים לא פשוטים, התרחקתי מהדת בשנתיים האחרונות והתחלתי להרגיש קצת געגוע. לא יודעת איך להסביר בדיוק אבל כל האנרגיה החיובית שהרב יוסף פריאל הביא לכיתה, יצרה אווירה מרגשת. הוא תמיד נכנס עם חיוך וברכה שמאירים את הכיתה, כך שסטודנטים מחייכים וצוחקים.

למדתי הרבה מהקורס הזה, נהייתי יותר סקרנית והוא אפילו קירב אותי לדת איכשהו. משהושם נגע בי. כשנכנסתי לשיעור, המחשבת שבדרך כלל מונעים ממני להתרכז, ירדו כמו קסם והייתי בריכוז מוחלט כך שהדימיון רץ לצייר תמונות על סיפורי השיעור באותו זמן שעיניי דבוקות ללוח ולמרצה. 

A good teacher can inspire hope, ignite the imagination and instill a love of learning! 

So thank you for a wonderful experience I will never forget. 

I could not have been farther from the truth. Many of the Jewish courses here taught meMay you continue to influence us students and people [סטודנטית לת.ראשון שנה החוג המשולב]in general, in such a positive way.  

"אני נדהמת מחדש כל אימת שאני נוכחת בהרצאותייך הנפלאות הן מלאות בהרבה ידע, חוכמת חיים, דרך ארץ"

אין ספק שרישום לקורס שאתה עומד בראשו היה אחד ההחלטות הכי נכונות ומוצלחות שעשיתי בשלוש השנים בלימודי התואר הראשון שלי, בבחירת קורסי יהדות. ברצוני להודות לך מעמקי נשמתי על חוויות אלו שחוויתי בזכותך, ולהשמיע בקול גדול בפני כל סטודנט שנרשם לאוניברסיטת בר אילן, עד כמה גדול הוא הסיפוק בלקיחת קורס, מאחד הקורסים שאתה מעביר. [ 21.02.17, סטודנטית לת.ראשון שנה ג' ניהול]

"הגעתי לקורס שלך מתוך חובה ויצאתי ממנו בזכות גדולה"

מבקשת להודות לך על קורס מרתק ולימוד חוויתי ומעניין, כל שיעור ושיעור מחדש. אתה מורה לחיים והקורס הזה מאוד משמעותי ומהותי להוויה ולאישיות של כל אחד מאיתנו, שכן עוסק בנו ובמצוות שביננו, בני האדם, ומחנך אותנו להמשיך ו"להיות טובים" צנועים ונאמנים לדרך.כמו שלימדת "כמים הפנים לפנים כך לב האדם לאדם". האמן לי, את סביבתי הקרובה כבר שיתפתי בכמה מהמסרים החשובים, מהפתגמים, הפסוקים המצוות והמקרים שלמדנו (שונא לטעון אל מול אוהב לפרוק? ענווה שלא לשמה אל מול תוכחה לשמה? ועוד ועוד פנינים ואנקדוטות מהקורס).חשוב שנמשיך לחנך את ילדנו כך שיהיו מודעים בליבם ובנפשם, ובעיקר באמונה שלמה להתנהגות רגישה כלפי הזולת, לעשיית הטוב והישר, לצמצום מעגלי שנאה, לקבלת האחר, ליראה, כל זאת כדי שנתקיים כחברה טובה יותר. [ 17.02.17, סטודנטית לת.שלישי שנה ג' מנהל עסקים]

"שילוב מצוין בין הגישה המדעית למקורות היהודיים"

אני חילוני לחלוטין ואני מצפה לשיעור ויושב מרותק. ד"ר חזוניאל טויטוהמרצה , אדם נדיר, אכפתי, אוהב את תחום עיסוקו, משתדל לקרב לתחום בנועם, מגיע מוכן לשיעורים ואדיב ביחסו. [ 07.08.16, סטודנט לת.ראשון שנה א' בלימודי מידע]

"הקורס מאפשר למידה בדרך שונה"

הקורס יכול להתאים לסוגי אנשים שונים. קורס מדהים עם מרצה מהטובים שזכיתי ללמוד מהם. לקחתי איתי מהקורס כל כך הרבה מעבר!! קורס מיוחד, מרגש, מועבר בצורה מקצועית ומעניינת, ושוב, מרצה מעולה!!!החיבור בין מוזיקה ליהדות הוא מקסים ומרחיב אופקים. הידע שלי ביהדות ממש מועט ולעיתים היה לי קשה להבין את ההקשר הגדול יותר לתנ"ך. למדתי המון ונהנתי מאוד. אני לא אדם דתי ולכן התרכזתי יותר בפן המוזיקלי מאשר התיאולוגי. [ 11.07.16]

"זו היתה חוויה נפלאה ואני חייבת לציין שבזכותך גיליתי מחדש את ספר תהילים"

מאוד מאוד נהנתי השנה. המורכבות של המילים הפשוטות הללו, הדואליות של הטקסט, כל הקישוטים ששזורים ורקומים במבנה ובאמצעים הספרותיים, כולם חבויים באופן מדהים ומורגשים-פסיכולוגית!- זה הדהים אותי כל פעם מחדש. הנלהבות של המרצה, האווירה הנעימה, החיוך, הנכונות, הנתינה והמסירות לקורס ראןיים להערצה. תודה רבה על הכל! [05.07.16]

"קורס שבו הרגשתי חיבור לתנ"ך ולסיפורי התנ"ך בשפה שמדברת לכולם-המוזיקה"

בסמסטר האחרון הייתי סטודנטית בקורס "הזמר העברי"- ד"ר יוסף פריאל, זהו לא קורס רגיל ביהדות. אני בתור סטודנטית חילונית בבר אילן מרגישה פחות מחוברת לקורסים המועברים במחלקות יהדות ועושה זאת כחלק מחובותיי בבר אילן. בקורס זה היתה מחשבה מאחורי השירים בהם המרצה בחר לגעת, החיבור שלהם לסיפורי התנ"ך וההרגשה כי המרצה מחובר מפנים ליבו לחומר שהוא מעביר. אז תודה על קורס שונה, מעניין ומעשיר. [ 25.02.16, סטודנטית ת.ראשון במדעי החיים שנה ב']

"הקורס תרם לי בצורה בלתי רגילה, התכנים מעניינים ולמדתי מהם המון לכל החיים"

לאחרונה סיימתי קורס חגי ישראל של ד"ר דב הרמן וברצוני לציין כי הקורס תרם לי מאוד. הרצאותיו של המרצה מעשירות ותורמות רבות ובנוסף המרצה הקפיד להישאר זמן רב לאחר ההרצאה ולענות על שאלות. אני חושב שקורס זה הוא חובה נעימה לכל סטודנט. תודה רבה. [08.02.16, סטודנט ת.ראשון בניהול שנה א']

"הצלחת לעורר בי עניין בתחום היהדות ואפילו נושאי השיעורים שלך הפכו לנושאי שיחה במהלך סעודת שבת"

ד"ר בועז שפיגל, אינני נוהג לעשות זאת הרבה אבל אתה אחד המרצים הטובים שהיו לי במהלך חיי. הצלחת לעורר עניין ולהעביר את החומר בצורה יוצאת דופן. מעטים המרצים שגם מצליחים להעביר את החומר בצורה מעניינת ואף לעורר עניין אצל הסטודנטים. על זה אני רוצה להודות לך. תמשיך כך! כבוד גדול היה להיות סטודנט אצלך. [04.02.16,  סטודנט ת.שני במתמטיקה שנה א']

"אני סמוך ובטוח כי תחושתי הינה תחושתם הרווחת של הסטודנטים הנוספים שהשתתפו בקורס (ניתן היה לראות זאת על פניהם בסיום השיעור"

ברצוני להודות על הקורס המעשיר והמלמד שעברתי בסמסטר הנוכחי בהנחייתו של ד"ר בועז שפיגל- מועדי ישראל. חשוב לי לציין כי מעטים המרצים המעבירים את תכני קורסיהם בצואה כל כך מוערכת ומעוררת הערצה. המחלקה ללימודי יסוד ביהדות צריכה להיות גאה שיש בשורותיה אנשים כמו המרצה. [ 03.02.16, סטודנט ת.ראשון בניהול שנה ג']

"אני אוהב את הדרך שבה את מעבירה את השיעור"

ד"ר לאה הימלפרב, רציתי להגיד לך תודה רבה. אני מגיע מרקע חילוני ובאתי עם קצת חשש לקורס שלך, אבל הקורס שלך מעניין מאוד, מדבר גם על הדברים הברורים וגם על הדברים הנסתרים. איך אפשר כמובן בלי האנלוגיות הרבות לתקופה של ימנו או בלי פינות האקטואליה האקראיות שאת מעבירה. בקיצור, תודה רבה נהניתי! [02.02.16, סטודנט ת.ראשון במשפטים שנה א']

"בדיעבד, הסתבר לי כמה בר מזל הייתי"

ברצוני להביע את הערכתי ותודתי לד"ר עמיחי כהן על קורס בלימודי יסוד שלקחתי אצלו הסמסטר (סוגיות העוסקות בנושאים אקטואליים). לקחתי בתמימות את הקורס לאחר שהנושא נשמע לי מעניין. זה היה בין הקורסים המעטים שנהניתי להגיע אל ההרצאות שבו כל פעם מחדש. הסיבה העיקרית לכך היא אולי העובדה שהמרצה תמיד הרצה לנו בגובה העיניים, ובצורה מובנת. חשוב היה לו שנבין ונפנים את תוכן ומהות הדברים, וזה לא מובן מאליו. לא היה ספק שנעשה מאמץ בארגון הקורס וזה בא לידי ביטוי הן בהרצאות עצמן והן במצגות הברורות והמאורגנות בהן נעשה שימוש במהלך אותן הרצאות. אז תודה רבה לך! [31.01.16, סטודנט ת.ראשון בהנדסה שנה ד']

היה מרענן להגיע לשיעורי יהדות ולשמוע מעבר לענייני דת ויהדות (בתור חילונית), אלא דברים על החיים למרות שידעת לקשר אותם גם לדת ולתורה"

ד"ר עמיחי כהן, למדתי אצלך את הקורס סוגיות העוסקות בנושאים אקטואלים והיה לי חשוב להודות לך באופן אישי. אתה מורה כריזמטי, איכפת לך (ולא אחד שמסמן "וי") ומתוך כך, גם מעניין. אני באמת מרגישה שלמדתי דברים חדשים בקורס ויותר מזה: החומר שלימדת והאופן שהעברת אותו השפיעו עליי וגרמו לי לחשוב בין שיעור לשיעור. אני אמנם לא בהכרח לוקחת את זה לכיוון של דת, אלא למקום יותר אישי. אני מוקירה לך  תודה. [ 25.01.16, סטודנטית ת.ראשון לימודי מידע וסוציולוגיה שנה ג']

"כל שיעור גילתי כמה יפים ומיוחדים החוקים והגזרות והתובנות וממה הן נובעות והיה לי כיף לחזור למשפחה לשאול שאלות בנושאים הנלמדים וללמד את ילדיי"

סוף זה תמיד התחלה של משהו טוב יותר...כך כותבת המשוררת לאה נאור בשירה, והיום הגיע בשבילי הסוף שבעצם זו התחלה להתחברות אל עולם שלא ידעתי והכרתי. לא ידעתי לאורך כל ימי חיי את היופי הקיים בתחומי הלימוד במקרא. החל מהשיעור הראשון מרצה הקורס, ד"ר בועז שפיגל, יצר חיבור בלתי ניתן לתיאור וקסם מיוחד שקשה להסבירו במילים. המרצה יצר לי חיבור עמוק לעולם שלא הצלחתי להתחבר אליו כלל, בשיעוריו יצר אצלי אהבה לעולם שלא דיבר אליי והיה ממני והלאה. במכתבי זה רוצה אני לומר שאוניברסיטת בר אילן זכתה בכלל ובפרט הסטודנטים שהשתתפו בקורס באחד המרצים שהייתי אומר המרצה שנותן את כל כולו ללמידה, לחיבור הסטודנטים ולאהבה למקרא וספרות חז"ל. המרצה נותן במה לכולם ולכל עניין יש לו את הידע והמידע ללמד ולתת עוד ועוד. בשני התארים שלי באוניברסיטה אחרת לא יצא לי ללמוד עדיין עם מרצה כה מיוחד ומלומד שהחומר זורם אצלו בתוך הורידים והנשמה. המון המון תודה מכל הלב!
[ 24.01.16 , טודנט לת.שלישי בניהול שנה ב']

"הקורס הועבר באופן מעשיר, מעניין ומרתק. נהניתי להקשיב להרצאות של המרצה ואני רואה בכך זכות גדולה"

למדתי קורס סוגיות עעסוקות בנושאים אקטואלים בהלכה אצל ד"ר חיים טלבי. אני חילונית, מי ייתן וירבו מרצים שכמותו. 
 24.01.16, סטודנטית לת.שלישי בכימיה שנה ג'[

"אני רחוק 'שנות אור' מנושא היהדות אני מגדיר את עצמי כבעל דרך מחשבה רציונאלית- לוגית למדי, עם זאת גיליתי להפתעתי כי רוב קורסי היסוד ביהדות אותם אני לומד מעניינים למדי ולעיתים אני מחכה חשיעורים אלו יותר מאשר לחלק משיעורי המחלקה בה אני לומד"

 אני יליד ברית המועצות ועליתי לארץ עם הוריי. אני לומד עם ד"ר יוסף פריאל קורס סוגיות מוסריות בתורה ונורא התרשמתי לטובה מהערות "בין השורות" של המרצה אשר הינן ערכיות, חינוכיות ופדגוגיות. מספר ההשוואות לתחומי החיים והחברה שהמרצה ביצע תלוונה אותי הרבה מעבר לחומות האוניברסיטה. רציתי להגיד תודה על "המעבר" שקיבללתי בקורסים של ביה"ס ללימודי יסוד ביהדות. [21.01.16 סטודנט לת.ראשון  במזרח תיכון שנה א']

"חומר הקורס הועבר בצורה מעניינת ומרתקת"

ד"ר דן יפה היה מרצה מעולה, חביב מאוד ואהוב על כל הסטודנטים בקורס וניכר כי הוא בעל ידע רחב בנושא הקורס שאותו מעביר- יחסי היהודים והנוצרים בתקופת המשנה והתלמוד וכן בתחומים אחרים. רציתי להביע את הערכתי העמוקה למרצה על שנה מהנה ומרתקת. תודה!   02.12.15, סטודנטית ת.ראשון בהיסטוריה כללית שנה ג']

"למרות שאני חילוניאני ממליץ בחום לכל מועמד להירשם לאוניברסיטת בר-אילן דווקא בשל לימודי יסוד ביהדות"

אני חייב לציין שכל שבעת קורסי היהדות שלמדתי היו מרתקים מאוד, העשירו אותי בידע רב והועברו על ידי מרצים ערכיים ומיוחדים שלא נתקלים בהם במסגרות אחרות, היתה לי זכות ללמוד אצלם. סיימתי את שבעת הקורסיםבממוצע 98, אבל היה חשוב לי להשקיע ולהבין את הדברים- לא רק בשל הממוצע אלא בעיקר שאפיק תועלת ואקח איתי את הדברים שלמדתי גם לחיים בעתיד. [ 18.10.15, סטודנט לת.ראשון בכלכלה וחשבונאות שנה ד']

"נאמר לי שנדרש ללמוד לימודי יהדות, מאוד פחדתי! באתי להעמיק בעולם מקצועי ופתאום יש תוספת ללמידה, לא ידעתי כמה זמן זה יגזול ממני? האם זה מעניין? וזכיתי!!!!!

היה לי העונג ללמוד בקורס יסוד ביהדות בקיץ עם ד"ר חגית עמרני. לא ידעתי עד כמה יש נושאים מעניינים ומיוחדים בתלמוד שניתן ללמוד מהם במיוחד מתקופות העבר וממש להעמיק ולהבין אותם. אני כל כך שמח שלקחתי את הקורס כי הוא פתח לי הרבה דרכי חשיבה, העמיק לי את הידע והחשיבה ההלכתית ועזרה בפתרון של בעיות וסוגיות. אני רוצה ממש להודות על קורס מיוחד ועל העברת החומר בצורה נפלאה, כיפית, חוויתית, בפתיחות ובשיח שמביא רצון להמשיך ולהעמיק בדברים גם אחרי השיעור. 11.10.15 , סטודנט לת.שלישי בניהול שנה ב']

"בתור חילונית שנתקלת לראשונה בחומר מסוג זה, הגעתי ללמידה מעט סקפטית אך רמת העניין שלי במהלך הקורס היתה גבוהה ביותר וזאת בזכות המרצה"

ברצוני להודות לד"ר דב הרמן על יחס מעבר למצופה אותו קיבלתי מהמרצה. מעולם לא נתקלתי ביחס כה איכפתי, מבין ומהיר. החל מהמפגש הראשון המרצה הסביר על החומר באופן מעניין ביותר, היה פתוח לשאלות ובהתאם לכך, גם החומר היה רלבנטי ומרתק. אין ספק כי גם בשנת הלימודים הקרובה ארצה ללמוד אצל מרצה זה קורס נוסף. מרצים כאלו ראויים להערצה כי מעבר לכך שהם מעלים את העניין בלימודי היהדות, הם נותנים לסטודנטים את האמונה באקדמיה בכלל ובמרצים בפרט. [19.07.15סטודנטית לת.שני במנהל עסקים שנה ב'[

לי אישית המרצה הכיר מקרוב את היהדות שלא ידעתי- בצורה מעניינת, מכובדת ורלבנטית לחיינו כאן ועכשיו"

אין זאת אלא עונג צרוף להמליץ על המרצה ד"ר חגי בן-ארצי בקורס 'הרעיון הציוני בהגות היהודית בעת החדשה' אשר ההקשבה והאזנה האמיתית אצלו הן רק מעט מהתכונות היפות שלו. המרצה הילך בין הטיפות ובין הרעיונות ובין המתלהמים למתונים, כאיש חינוך סבלני ומכיל. יופי של מורה!  [ 06.07.16, סטודנטית לת.ראשון בספרות עם ישראל]

"דרך הלימוד של המרצה העניקה לי את אהבת התנ"ך"

ברצוני לציין לשבח את המרצה, ד"ר תמימה דוידוביץ אשר היה לי העונג ללמוד אצלה קורס'הספרים ההיסטוריים'. אישה מרשימה בזכות נועם הליכותיה, האינטליגנציה הכללית, הידע הרחב שלה, היענותה והכלתה של התלמידים. מרצה למופת!!! כן ירבו מורים כמוה בישראל. [01.07.15 סטודנטית לת.שני בפילוסופיה שנה ב' [